सक्षम र सवल प्रदेश,सुनिश्चित अधिकार

परावर्तनः पठानुभूति

मुक्तक सङ्ग्रहमा सैजु देशप्रेमी नागरिकको रूपमा देखापरेका छन् । उनले मुलुकले भोग्नु परेका विभिन्न दुःख र दुर्गतिको उनले उल्लेख मात्र गरेका छैनन् तिनको अन्त्यको लागि पाइला चाल्ने सचेत प्रण पनि गरेका छन् ।

Nepal Telecom ad

केदार आचार्य :

रेहित सैजु उत्साही साहित्यकर्मी हुन् । उनीसँग म फेसबुकमा साथी रहेको छु । गएको वैशाखको दर्किंदो अपरान्ह उनले मलाई फोन गरे र भेट्न मन लागेको बताए । मैले उनलाई बानेश्वरमा रहेको मेरो त्यतिवेलाको कार्यस्थलमा नै बोलाएँ । उनी आइपुगे । हामीले आपसी परिचयलाई अलि विस्तार गर्‍यौं । उनी कल्पतरु द्वैमासिक साहित्यिक पत्रिकाको सम्पादक रहेछन् । उनको ‘परावर्तन’ मुक्तक संग्रह पनि प्रकाशित भइसकेको रहेछ । उनले कल्पतरुको एक सयौं अङ्क र परावर्तन मुक्तक सङ्ग्रहको एक प्रति मलाई पनि दिए । उनी विभिन्न साहित्यिक अभियानसँग पनि सम्बन्धित रहेछन् । उनालाई निकै उत्साहित युवाको रूपमा मैले पाएँ । यस्ता युवा भेट्दा खुशी लाग्छ, आफूमा पनि केही उत्साहको सञ्चार हुन्छ । हामी सँगै कोटेश्वरसम्म आयौँ, उनी भक्तपुरतिर लागे, म जडिबुटीतिर ।

‘परावर्तन’ त्यही समयमा नै हातमा परे पनि अलिकति कामको बेफुर्सदी र अलिकति पहिले यो चैं पढिसक्छु अनि त्यो पढ्छु भन्ने ढिपीका कारण पढ्न केही समय लाग्यो । यो पढ्न थालेपछि चैं पढिरहूँ जस्तो लाग्यो । तिखो रहेछ कथ्य, राम्रो रहेछ शैली । २४० वटा विभिन्न विषय र भावनासँग सम्बन्धित मुक्तकहरूले पाठकको संवेदनालाई कहिले यो पाटो र कहिल ऊ पाटोबाट झक्झक्याइरहँदा रहेछन् ।

सैजुका मुक्तकले बदलिँदो मूल्य प्रणाली र मानवीय सम्बन्धको स्खलित स्वरूपका सम्बन्धमा तिख्खर आवाज उठाएका छन् । वर्तमान समाजका विकृति, विसङ्गति र कुरूपतालाई उनले मुक्तकहरूमार्फत उजागर गरेका छन् । मानिसको एक कित्ता बाध्यताको जाँतोमा पिँधिएको छ, शोषण, उत्पीडन र अत्याचार भोगिरहेको छ । अर्को कित्ता आर्थिक, राजनीतिक र सामाजिक शक्तिको आडमा निरङ्कुश र स्वच्छन्द बनिरहेको छ । सोझोलाई सोझ्याउने यो युगमा ठग, धोका र विश्वासघात पुरस्कृत भएका छन् । जीवनको यस्तै भोगाइ र समाजको यस्तै चरित्रलाई नङ्ग्याउँदै र तिनको विरोध अनि अस्वीकृतिसँगै सैजुका मुक्तकहरू अगाडि बढिरहेका देखिन्छन् ।

मुक्तक सङ्ग्रहमा सैजु देशप्रेमी नागरिकको रूपमा देखापरेका छन् । उनले मुलुकले भोग्नु परेका विभिन्न दुःख र दुर्गतिको उनले उल्लेख मात्र गरेका छैनन् तिनको अन्त्यको लागि पाइला चाल्ने सचेत प्रण पनि गरेका छन् । यथास्थितिप्रति परिवर्तको कामना, चाहना र हुटहुटी उनका मुक्तकहरूमा पाइन्छ । उनी कर्मशील व्यक्तिका रूपमा देखिन्छन् र जीवनको जगतको सुधारका लागि मुक्तकमार्फत विभिन्न प्रतिबद्धता जाहेर गरेका छन् । मुक्तकहरूमा व्यक्त गलत तत्व र प्रवृत्तिसँग नझुक्ने उनको प्रतिवद्धताले उनलाई आत्मसम्मानयुक्त युवाको रूपमा प्रस्तुत गरेको छ ।

राजनीति नेपाल र नेपालीले आशामुखी नजरले हेरेको क्षेत्र हो । नेपाली जनताले तीव्र निराशा बेहोरेको विषय पनि यही हो । नेपालीका अनेक सपनामा तुषारापातपछि नेपाल आजको अवस्थामा आइपुगेको छ । राजनीतिका उतारचढाव र तिनप्रति आम नेपाली जनताको प्रतिक्रिया पनि यी मुक्तकमा अभिव्यक्त भएका छन् ।

छाउपडी, कणर्ालीको दुःख, काठमाडौंको अहम्, आन्दमय ग्रामीण जनजीवन पनि उनको मुक्तकमा आएका छन् । उनले समाजका विभिन्न निमुख पक्ष र परिवेशसँग सहानुभूति कायम गरेका छन् ।

साहित्यलाई भरपूर कच्चा सामग्री आपूर्ति गर्ने मानवीय भावना प्रेम नै हो । स्वभाविक रूपले प्रेम पनि उनको मुक्तकमा छुटको छैन । प्रेमका सुगन्ध, अहम्, असमझदारी र धोका विभिन्नरूपमा उनका मुक्तकमा आएका छन् ।

उनको साहित्यिक मान्यता पनि एउटा मुक्तकमा प्रकट भएको छ । साहित्यमा मानव मनमा गुम्फित भावनाहरूको उद्घाटन र प्रकटीकरण, लालीगुराँस झै सुन्दर बिम्ब र शैली एवं तार्किक कथ्यको प्रस्तुति हुनुपर्छ भन्ने उनको मान्यता छ । निःसन्देह उनको प्रयास त्यसैतर्फ लक्षित रहेको छ ।

आमा र बाको प्रसङ्गले यो कृतिलाई अझ भावनामय बनाएको छ । उनका केही मुक्तक आमा र बाका लागि लेखिएका छन्, केही मुक्तकमा आमा वा बालाई आलम्ब बनाएर भावना सम्प्रेषण गरिएको छ । समाजिक र पारिवारिक सम्बन्धहरू विघटनको दिशामा गइरहेको सन्दर्भमा आमाबाप्रतिको यो सम्मान, सद्भाव र समर्पण सराहनीय छ । एउटा मुक्तकमा सौतेनी आमाको प्रसङ्ग पनि छ र त्यो मुक्तक निकै मर्मस्पर्शी बनेको छ ।

मैले मुक्तक सङ्ग्रह सायद यसअघि पढेको रहेनछु । मुक्तक सङ्ग्रह पढ्ने क्रममा मैले एउटा असुविधा महसुस गरेँँ । मुक्तक चार हरफका हुन्छन् र स्वभाविकरूपले यो छोटो साहित्यिक उपविधा हो । एउटा मुक्तक पढेर अर्कोमा प्रवेश गर्न खासै समय लाग्दैन । यसक्रममा माथिल्लो मुक्तकमा उत्साहको भावना पढेर तल्लो मुक्तकमा आउँदा निराशासँग साक्षात्कार पनि हुँदो रहेछ । परस्पर विरोधी स्थिति, परिवेश, घटना र भावनाहरू मुक्तक सङ्ग्रहमा एकसाथ जस्तो देखा पर्दा रहेछन् । मेरो मन भने कुनै भावधारा भेटेपछि त्यसलाई समातेर झन् गहिराइमा जान खोज्दो रहेछ तर मुक्तक सङ्ग्रहमा त्यो सम्भव हुँदो रहेनछ ।

कुनै कुनै एकै मुक्तकमा पनि विरोधी भावनाहरू समेटिएका छन् । यसलाई मैले राम्रो मान्न सकेको छैन । मुक्तकमा विभिन्न स्वाद छन् । ती स्वाद फरक समयमा च्वास्सचुस्स लिँदा आनन्द आउनेमा कुनै शंका छैन तर मुक्तक सङ्ग्रह लगातार पढ्दा भने रसाभास प्रतीत हुँदो रहेछ । यो मलाई मात्र महसुस भएको पनि हुनसक्छ ।

यो रेहित सैजुको पहिलो कृति हो । यसमा उनले भावनाको झिल्काहरूलाई मुक्तकको रूपमा प्रस्तुत गरेका छन् । अब बिस्तारै उनमा सघन भावनाको विकास हुनेछ लामो संरचना भएका रससिक्त साहित्यिक रचनाहरूको सिर्जना हुनेछ भन्ने आशा गरेको छु । मुक्तक सिर्जनाको शृंखला कायम रहोस् ।

०००
काठमाडौं ।

Fitkauli Publication Books comming soon
Nepal Telecom ad
प्रायश्चित

प्रायश्चित

कुमार खड्का
बेकारको टन्टो

बेकारको टन्टो

अनिल कोइराला
स्वजातीय प्रेम

स्वजातीय प्रेम

नन्दलाल आचार्य
अविश्वासको प्रस्ताव

अविश्वासको प्रस्ताव

सूर्यबहादुर पिवा
पुच्छर माने हनुमान

पुच्छर माने हनुमान

माधव पोखरेल गोज्याङ्ग्रे