सक्षम र सवल प्रदेश,सुनिश्चित अधिकार

यस्तो पो उपद्रो !

नेपाली वाङ्मयमा कुनै नारीले लेखेको हास्य व्यङ्ग्य कविता सङ्ग्रह नै यो पहिलो हो । आधा आकाशलाई मात्रै होइन, सिङ्गो आकाशलाई गर्व छ यसमा । यो किताब नपढ्नेको जीवन व्यर्थ हुन्छ भन्ने कुरा होइन, तर पढ्नेको जीवन भने पढुन्जेल रसमै बित्छ ।

Nepal Telecom ad

चट्याङ मास्टर :

गरेर गर्न लायक उपद्रो पनि हुँदोरहेछ भन्ने कुरा यही “उपद्रो” हेरेपछि मात्रै थाहा भयो । हरिको कला हरिकला र हरिकलाको चर्तिकला यो उपद्रो तपाईंको नाकको टुप्पोभन्दा करीब डेढ बित्ता अगाडिसम्म आइसकेकै छ ।

कति शिकार मात्रै बनिरहनु अरुका उपद्रोको भनेर नै हरिकलाले उपद्रो गर्नेहरूलाई शिकार बनाउनु भएको छ यो “उपद्रो” गरेर । आँसुमा हाँसो र हाँसोमा आँसु खोज्दै रबड छन्दमा पद्याउनु भएको छ । कति आँखा नचाउनु भयो होला र कति आँसु पचाउनु भयो होला भन्ने कुरा त “उपद्रो” मा पाइने विषय विविधता, छलको चिरहरण र कुण्ठित हाँसोको प्रस्फुरणबाट प्रष्ट हुन्छ । आधा आकाशको प्रतिनिधित्व गर्ने हरिकलाले सिंगै आकाशमुनिका उपद्रोहरूलाई रिङ्गै रिङाउनु भएको छ । राम्रै “उपद्रो” गर्नु भएको छ ।

पाठकहरूलाई पाता कस्न लामा गन्थन गद्याउन छोडेर, छोटा रसिला र चटक्कका हास्यव्यङ्ग्य पद्याउनु भएको छ । सिस्नुपानी नेपालले भेटेको छ राम्रै भीड व्यङ्ग्य कविता सङ्ग्रहको । तर नारी हस्ताक्षरमा हरिकलाले आफूलाई पहिलो उभ्याउनु भएको छ । स्वागत छ नव आगन्तुकलाई यो हास्यव्यङ्ग्यको पातलो र रमाइलो बस्तिमा र धन्यवाद छ यो परिवेशलाई हेर्ने नयाँ दृष्टिकोण दिनु भएकोमा । अझै धेरै नारी प्रतिभाहरू खुल्नु परेको छ । बोहनी यो राम्रो भयो । यसको प्रकाशनको जिम्मा पाएर सिस्नुपानी नेपाल पनि गद्गद् भएको छ ।

“उपद्रो” का धेरैजसो कविताहरूमा नारी दृष्टिकोण रहेको छ, कोमल भएर कठोर र कठोर भएर कोमल । सरल छन् अभिव्यक्तिहरू, सोझा छन् कुरा तर जटीलतम समस्यालाई थपक्क टिपेको छ । “उपद्रो” मा समेटेर समाजका सुकिला देखिने अनुहारलाई यथोचित हाँडीको पिँध पोतेको छ । कहिले हाँसोमा उडाएर कहिले आँसुमा बगाएर हुन्छलाई हुन्न र हुन्नलाई हुन्छ बनाएको छ-

मध्यरातमा लडखडाउँदै आए हुन्छ हजुर,
जुत्तासँगै ओछ्यानमा गए हुन्छ हजुर ।

“थिचे हुन्छ, मिचे हुन्छ” शीर्षक छ एउटा कविताको । परिवर्तन नखोज्ने हो भने सोझै माने पनि हुन्छ “हामी एक्काइशौं शताब्दीका पुरूष” का कुरा :
हुन्न है हुन्न बेथिति ल्याउन दिनु हुन्न
पोथी सधै पोथी नै हो बास्न दिनु हुन्न !

“उपद्रो” को “यात्रा” “पाजी हुम्ला” सम्म पनि पुगेको छ । “पत्रकार र कलाकार” लाई भेटेको छ । “बहुदलीय बजेट” ले “विकास” रटेको छ । “सानी” का “शिक्षा” को “तिर्सना” ले “हजुरबालाई सन्देश” देखि “अरूण तीन” सम्म पनि समेटेको छ । कुनै म्याद सकिएका, कुनै म्याद नाघेका र कुनै म्याद नतोकिएका सूचनाहरूको बीचमा एउटा “जरूरी सूचना” टाँस गर्नुभएको छ, कविले “प्रजातन्त्रलाई स्वागत” गर्नेहरूका लागि-
जुका, किर्ता, डाँस र जुम्राहरू,
चमेरा, मलसाप्रा र ब्वाँसाहरू
सलह, साङ्ला र उडुसहरू,
स्वागत गरिरहेछन् प्रजातन्त्रलाई ।

त्यसैले “बाँदरलाई तर” भएका छन् विकासे “आयोजनाहरू”:
आयोजना साना कहिले, कहिले बन्छन ठूला,
त्यसै भित्र सप्रँदै छन् नेता, मन्त्री मूला ।

“नारी” स्वरहरूले महिला मुक्तिको माग गर्नु “नारी दिवसको” पेवा होइन । “म छोरो मान्छे” “अनौठो देश” को होइन, “मेरो देश” “अनर्थ विधेयक” ल्याएर “नेपाल बन्द” गर्नुको सट्टा “सदन चलाऊँ” भने हुन्थ्यो भन्ने आसय छ हरिकलाको-

देश हाम्रो नेपाल हो
सदन देशको कपाल हो ।

“निजीकरण”, “विद्युत महसुल” र “महँगी”, “उन्नतिको चक्र” बेग्ला बेग्लै चारवटा कविता हुन् । चारैवटा कविताको व्यङ्ग्य एकै साथ व्यहोर्नु पर्ने पाठकले “मध्यावधि” मा “तोङ्वा तान्ने भाँडो अगाडि सारेर “आजकाल” का “विश्वसुन्दरी” सम्कँदै “दोबाटोको पसल” मा “सुटेडबुटेड” भएर कतै “पपुलर पप र कतै” दोहरी गीत गाएको उपद्रो पनि सहनु परेको छ :
केटीः जस्तो तस्तो आँखा लाइन भने जस्तो पाइन,
त्यसैले त अहिलेसम्म बिहे भाको छैन ।

केटाः मन परेकी जागिर खोज्छे नपरेकी ल्याइन,
जागिर खोज्दै ज्यान् भो भाटो बिहे गर्ने पाइन ।
हास्य छ, व्यङ्ग्य छ । कतै हास्य चिसिक्क र व्यङ्ग्य ढ्याङ्ग छ । कतै व्यङ्ग्य च्याएको मात्रै र हास्य उदाङ्ग छ । तर यो हास्य व्यङ्ग्यको किताबमा “ज्वाला हत्याकाण्ड” को आँसु थपेको पाउँदा “धाँधली भयो” भनेर “अनसन बसौँ भने पनिः
वर्षे पिच्छे भाडा बढछ, तलब बढ्दैन,
हाकिमको मनमा कहिल्यै दया उठ्दैन ।

हरिकलाले कतै “डण्डा लाउनु पर्छ” भन्नु भएको छ । कतै आत्तिएर “लौन” चेतना भरौँ भन्दै गुहार माग्नु भएको छ । “मेरो प्यारो कुर्सी” का लागि “प्रजातान्त्रिक गोली” हान्ने महान नेताहरूलाई आफ्नो अशुभ-कामना पनि प्यारोडीमा दिनु भएको छः

कामना छ प्रगतिको राष्ट्र सिङ्गार्नेलाई,
विदेशीको ईशारामा देशै बिगार्नेलाई,
ठटाउनु है ठटाउनु उसको गाला ठटाउनु, साहै जाली छ !

यिनै समाजका विकृतिहरू र विसङ्गति नै सष्टिको आधार र उपज बनेको छ यो हास्य-व्यङ्ग्य सङ्ग्रहको । हामी सबैले देखे भोगेकै कुराको संयोजन छ तर अलि कति फरक शैलीमा अनि अलि फरक दृष्टिकोणमा । थपिएको त्यति नै हो । त्यतिनै भए पनि थपिएको छ । हास्यव्यङ्ग्यका त्रुटी नै खोज्ने हो भने यसमा नभेटिने छैन । छोटो अवधिमा खहरे बनेर आएका कविताहरूको पहिलो सङ्ग्रह हो- हरिकलाको । यिनका पाइलाहरू चाँडै मेटिने पनि छैनन् ।

नेपाली वाङ्मयमा कुनै नारीले लेखेको हास्य व्यङ्ग्य कविता सङ्ग्रह नै यो पहिलो हो । आधा आकाशलाई मात्रै होइन, सिङ्गो आकाशलाई गर्व छ यसमा । यो किताब नपढ्नेको जीवन व्यर्थ हुन्छ भन्ने कुरा होइन, तर पढ्नेको जीवन भने पढुन्जेल रसमै बित्छ यो कुरा साँच्चो हो ।

यो किताबको अन्तिम कविता प्रश्न गर्छ- “किन लागेको कलम तिर ?” यो अन्तर्मुखी प्रश्न रहेको छ फर्किएर तपाईंतिर, मतिर, सबैतिर । भौतिक तौलमा बन्दुकभन्दा कलम हलुका भएको प्रश्न हो यो । यस्तै उपद्रो भएर नै जन्मन्छ हरिकलाको “उपद्रो” र कलममा वजन थप्छ । अनि यस्तै “उपद्रो” बढेर त्यस्तो उपद्रो खतम गर्छ “उपद्रो” बढोस् ! उपद्रो घटोस् ।

०००
मिति २०५८ असार
‘उपद्रो’ (२०५८) काे भूमिका

Fitkauli Publication Books comming soon
Nepal Telecom ad
भट्टी जाने हो

भट्टी जाने हो

चट्याङ मास्टर
एड्भान्स झ्यालखान

एड्भान्स झ्यालखान

चट्याङ मास्टर
भ्रष्टेश्वर शरणम्

भ्रष्टेश्वर शरणम्

चट्याङ मास्टर
सरर्रर कार

सरर्रर कार

चट्याङ मास्टर