सक्षम र सवल प्रदेश,सुनिश्चित अधिकार

कवि ‘विद्रोही’ : एक परिचय

बरु श्रीमान् ! तपाईं शायद अत्याधुनिक साहित्यको परिभाषा र मर्म बुझ्नै सक्नुहुन्न कि ! निश्चय पनि तपाईंको गिदीभित्र उनका महान् रचनाहरूको भाव घुस्नै सकेन जस्तो छ ।

Nepal Telecom ad

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ :

कसैले त परिचय लेखिदेला अथवा छापाहरूमा अन्तर्वार्ता छापिदेला भनेर आजसम्म कवि ‘विद्रोही’जीले लामै प्रतीक्षा गरे तर यिनी हताश निराश भए । त्यसैले अब आफ्नो परिचय आफैं दिएर भए पनि यौटा ‘युगकवि’ लाई देशमा मात्र होइन अन्तर्राष्ट्रिय स्तरमा समेत चिनाउने शुभकार्य गर्दैछन् यिनी । तर तपाईं सोच्नुहोला, यिनी कस्ता मान्छे रहेछन् बा ! कसैले तपाईं भनोस् कि नभनोस् आफैँ मपाईं भन्दा रहेछन् ।

त्यसो भए तपाईंलाई थाहै रहेन कि यो युग त साँच्चिकै मपाईंवालाहरूकै हो । जति ठूलो भुकाइ उति ठूलो अस्तित्वबोध, जति ठूलो भाषण-पम्प्लेट-पर्चा उति नै ठूलो चर्चा । के तपाईं यो भ्रममा हुनुहुन्छ कि कसैले हात समातेर तपाईंलाई प्रसिद्धिको शिखरसम्म पुर्‍याइदेला ! असम्भव ! यो अवसर त उसले आफ्नै लागि सुरक्षित राख्नेछ । धेरै दिनपछि मात्र यो रहस्य उनीमाथि खुल्न गएपछि ‘अब यसरी चुप लागेर बस्नु त भएन’ भनेर यिनले आफ्नो काव्यसाधना र योग्यताको परिचय आफैँ दिएर पनि, आफ्नो धनखर्च गरेर छापाहरूमा आफ्नो नाम र कविता छपाएर भए पनि प्रसिद्धि थुपार्ने जमर्को गर्दैछन् ।

कवि ‘विद्रोही’ जीलाई त तपाईंले चिन्नुभएकै होला ? के अरे ! चिन्नुभा’ छैन ? कस्तो गजबको मान्छे तपाईं पनि ! यिनले धेरै पल्ट चियापसल र कफीहाउसमा, पार्क र चौतारीमा, बसस्टप र सडकमा थुप्रै कविताहरू भट्याइसकेका छन् । तपाईंलाई शायद साहित्यसित एलर्जी भएको हुनुपर्छ, अन्यथा यिनीजस्तो चर्चित कविलाई चिन्दिनँ भन्नु लाज मर्नु कुरो होइन त ! तर अब ध्यानले सुन्नुहोस्- नामको हेक्का राख्नुहोला- यिनको नाम हो युगकवि लक्ष्मीनारायण शर्मा ‘विद्रोही’ ।

सरस्वतीको प्रिय हुन खोजेकोले उनीसँग लक्ष्मीमा होइन उनकी आफ्नै गृहलक्ष्मी पनि रिसाएकी छिन् । सधैँको कचकचबाट दिक्क भएर कविजी घरबाट पलायन हुने साहस जुटाउँदैछन् । तर छद्म नामबाट भए पनि कविता लेख्न चाहिँ नछोड्ने अठोट लिएका छन् । ‘कुनै अनजान शहरको वातानुकूलित कोठामा बसेर भए पनि गाउँ र छाप्राका कथा, कविता लेख्नेछु’ उनी भन्ने गर्छन् । उनको कल्पना शक्ति निकै प्रखर छ, तसर्थ कल्पनाकै सहाराले जस्तोसुकै स्थितिको पनि चित्रण गर्न सक्छन्, अवलोकन चाहिन्न, अध्ययन चाहिन्न । भएनन् त उनी आधुनिक युगका अतियथार्थवादी लेखक, कवि र चिन्तक !

उनी आफ्ना रचनाद्वारा समाजमा आर्थिक क्रान्ति ल्याउन चाहन्छन् । उनका महान् योजनाहरूबाट पनि उनको विलक्षण रचनात्मक प्रतिभाको सहजै अनुमान लगाउन सकिन्छ । रावणको कल्पनाजस्तै उनी पनि मकैको धानबाट साँच्चिकै धानका गेडा, उसको कोखिलाबाट आँख्लैपिच्छे मकैका घोगा, जराबाट आलु वा सखरखण्ड, डाँठबाट चिनी र जुँघा- पोख्सरबाट कपडा बनाउने प्रविधि विकसित गर्नु आजको आवश्यकता बताउँछन् । यस्तै पानीबाट पेट्रोल, डिजलको काम, हावाबाट भिटामिनका गोलीको निर्माण, चन्द्रमा र मङ्गलमा मानव-वस्ती बसालेर खेती गर्ने कल्पना एक न एक दिन अवश्य साकार हुने दृढ विश्वास पनि उनी प्रकट गर्छन् । देवकोटाले पनि उडेर चन्द्रमा छुने कुरा सिँत्तै लेखेका हुन् र ! आज उनको कल्पना कति सत्य ठहरियो, देख्नुभो ! त्यसैले हाम्रा कवि ‘विद्रोही’जीका विचारहरूलाई पनि कल्पनाको घोडा कुदाउनु’, ‘मनका लड्डु घिउसित खानु’ दिवास्वप्न देख्नु’ जस लोकोक्तिसित गाँस्ने दुष्प्रयासचाहिँ पटक्कै नगर्नुहोला ।

‘विद्रोही’जीको विचारमा पुराना साहित्यकारहरूले आफ्नो लेखनी थन्क्याए हुन्छ किनभने बुढयाइँले दिग्भ्रमित मस्तिष्कमा अब कुनै रचनात्मकता नै छैन । आजका नयाँ भनाउँदाहरूको रचनामा पनि आधुनिकताको सर्वथा अभाव छ । बरू हाम्रा कविजी चम्किंँदैछन् उनीहरूको माझमा सूर्यजस्तै । वास्तवमा उनको ग्लानि र कुण्ठा पनि कविता बन्छ । उनको क्रोध, आक्षेप र गाली पनि साहित्यको अप्रतिभा प्रयोग बन्छ । उनको घृणा द्वेष, प्रेम, ईर्ष्या, उपेक्षा, उपहास यी सबै रचनासँग एकाकार भई विलक्षण र अमर बन्छन् । उनले त तुकबन्दी मात्र गरे पनि त्यो कलजयी रचना बन्छ । धेरै पढ्न सकेनन् त के भयो ? मुठी कसेर, दाह्रा किटेर, फिँज काढ्दै अरूको विरोधमा जुन गाली लेख्छन् त्यही नै उनको यथार्थवादी रचना बन्छ । यिनका कविताहरूमा आगो हुन्छ, हुरी हुन्छ विद्रोह हुन्छ । सबैलाई ध्वस्त पारेर यिनी पृथ्वीतलमा एकपल्ट पुनः दिति र अदितिको युग फर्काउन चाहन्छन् र पछि अनुकूलको संसार निर्माण गर्न पनि यिनी आफैँ अग्रगामी हुने कुरा बताउँछन् । अब यिनको महानतामाथि कुनै शङ्का गर्नु पनि अत्याधुनिक साहित्य र सहित्यकारको अपमान गर्नु नै ठहर्दैन त !

यदि उनीलाई खुसी पार्नु छ भने ‘कविजी’ भनिदिए पुग्छ । आफ्नो लागि प्रयुक्त ‘मोडर्न कवि र लेखक’ जस्ता सम्बोधन सुन्दासाथ उनी गुब्बाराझैँ झुल्ने गर्छन् । साँच्चिकै उनी ‘मुड’ मा हुनुपर्छ- एकै दिनमा बीसौँ रचना कोर्न सक्छन् पनि । ‘मुड भनेको त बुझिहाल्नुभयो होला ? उही के, ठर्रा र गाँजा-चरेसको दम । यसको साथ पाउँदा साथ उनको कलमले त्यसै पैयाँ ठोकिहाल्छ । ‘तरङ्गको आवाजमा विचार-प्रवाह अवरुद्ध हुन जान्छ, कवितामा भावहरूको रङ्ग जम्न सक्दैन । ‘लेखनको लागि जीवनको अनुभवरूपी नशा चाहिन्छ भन्नेहरू गलत भन्छन् । उनी हाँस्दै प्रायः भन्ने गर्छन् ।

तसर्थ यदि तपाईं कुनै पत्रिकाको सम्पादक हुनुहुन्छ र अत्याधुनिक रचना चाहनुहुन्छ भने उनको लागि ‘मुड’ बोकेर जानोस्- तपाईंको काम फत्ते । केरे ! उनको लेखनको कुनै स्पष्ट उद्देश्य हुँदैन ? शब्दहरूको थुप्रो मात्रै हो ? कसिङ्गर हो ? निरर्थक हो ? पख्नोस्-पख्नोस् ! अपाङ्ग मन, अपाङ्ग लेखनी, अपाङ्ग विचार’ भनेर उनीमाथि गरिएको व्यङ्ग्य र शब्दप्रहार उनी पटक्कै सहन सक्दैनन् । बरु श्रीमान् ! तपाईं शायद अत्याधुनिक साहित्यको परिभाषा र मर्म बुझ्नै सक्नुहुन्न कि ! निश्चय पनि तपाईंको गिदीभित्र उनका महान् रचनाहरूको भाव घुस्नै सकेन जस्तो छ । वास्तवमा आजको ‘मार्डन आर्ट’ सामान्य गिदीमा नघुसेजस्तै हाम्रा कवि ‘विद्रोही’ जस्ताले २१ औँ शदी नाघेर लेखेका अत्याधुनिक महान् रचनाहरू त्यसै बुझ्न सकिन्छ त ! ठट्टा छ ?

०००
‘गृहलक्ष्मी भित्र्याएपछि’ (२०५४)

Fitkauli Publication Books comming soon
Nepal Telecom ad
प्रभो ! फेरि जन्म होस् त नेपालमै होस्

प्रभो ! फेरि जन्म...

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
धरोधर्म हजुर !

धरोधर्म हजुर !

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
म ठूलो !

म ठूलो !

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
श्वान-हनुमान लीला !

श्वान-हनुमान लीला !

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
ट्याब्लेटको मान्छे

ट्याब्लेटको मान्छे

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
भुलक्कड गुरु

भुलक्कड गुरु

उत्तमकृष्ण मजगैयाँ
पोइटिङ्ग्री

पोइटिङ्ग्री

गाेपेन्द्रप्रसाद रिजाल
कान्छाबाका तीन दारी

कान्छाबाका तीन दारी

मुक्तिनाथ शर्मा
जिउँदो समय

जिउँदो समय

नन्दलाल आचार्य
राष्ट्रिय सहमति

राष्ट्रिय सहमति

डा. टीकाराम पोखरेल
सतीको सराप

सतीको सराप

ह्यारी- ८०