सक्षम र सवल प्रदेश,सुनिश्चित अधिकार

मान्छे कज्याउने भुँडी

Nepal Telecom ad

 height=सुटुक्क तपाईंको कानमा । अरुले नसुनून् । ‘इ’ हेर्नृू त मान्छेसँग कत्रो भुँडी छ ! मान्छेसँग मुख छ, भुँडी छ र त ऊ काम गर्छ । {{read_more}} मान्छे कज्याउने भुँडीले हो । हेर्दा नरम–नरम तर अति गह्रौ छ भुँडी, धेरै थोक अटाउँछ यसमा । भुँडीवाल मान्छे महिनैपिच्छे कपडा किन्छ, हरेकपटकमा एक–एक बित्ता बढाएर । यस्तो स्वाद फेरिरहने मुखले मान्छेमा जोस थप्छ, आहार खोज्छ । हेर्दा उस्तै दुरुस्तै देखिने मान्छे कति सुन्दर छ आवरणमा । कोट्याएर हेर्न नमिल्ने । बल गरेर हेर्छु भन्यो दुःख पाइने ।

मान्छेमा त्रास मान्छेबाट जन्मन्छ, बढ्छ र पैmलिन्छ । सृष्टि सूत्र पल्टाएर प्राकृतिक स्वरुप र स्वभाव जान्न खोज्दा अरुबाट सुरक्षित रहने उपाय मात्र भेटिन्छ अन्य प्राणीका गति विधिमा । मान्छे भने कति धेरै चतुर छ, ऊ आफ्नै वंशज मान्छे सिद्धयाएर सुख भोग्छ, यसैमा खुसी मान्छ ।

रुख चढेर फेद काट्ने चतु¥याइँ बोकेर दौडेको छ मान्छे । माकुराको स्वभाव मान्छेले टपक्कै टिपेको छ । आपूm मोटाउन आमालाई क्वाप्पै खाइदिन्छ । जग्गा बेचेर खाइदिन्छ । घरघडेरी बेचेर खाइदिन्छ, अधिग्रहण गरेर खाइदिन्छ, माफियाको मीत बनिदिन्छ, झुक्याएर खाइदिन्छ, झुक्किएर खाइदिन्छ । कति खान सकेको होला । वरिपरि सबै बिर्सेर एकोहोरो खाइरहेको छ हिजोअस्तिदेखि ।

नियम विपरीत नकुम्ल्याएसम्म नअघाउने बानी बसेको छ, खान भनेपछि हुरुक्कै हुने, मागेरै खाने, हात थापेर खाने, ढाँटेर खाने, छलेर खाने ! मानौँ खानकै लागि मात्र जन्मेको विरुपाक्ष हो ऊ । जति खायो उति अपच हुने तर खान नछाड्ने । साथीभाइले हुल्याहा, समाजले घुस्याहा, सृष्टिले छुल्याहा जसले जेसुकै भनोस् ऊ खान तम्सिएको छ, खाएर छाड्छ । ढुस्स गनाउने गरी खान्छ ।

कति सिपालु छ खान, दायाँबायाँ हेरेर खान्छ, कुनाकानी लुकेर खान्छ, भान्छा भतेरले भुँडी भरिँदैन शौचालय छिरेर खान्छ । सबभन्दा बढी घुस खान्छ, जुस खान्छ, माछा मासु के–के खान्छ, खान्छ । काँचो मासुमा त झनै लोभिन्छ, बाटबाटै आँखा गाढ्छ, भट्टीमा डाकेर खान्छ, चौतारीमा हाकाहाकी खान लाज मान्दैन । श्रीमतीले आफ्नै गीता गाऊन् गाउँभरि डुलून्, छोराछोरी सडकभरि पोखिऊन् तर ऊ खान छाड्दैन बरु मुखिन्जेल ‘मैले छोराछोरी र श्रीमतीका लागि त घुस खाको’ भनिदिन्छ । दाजुभाइ दिदीबहिनीको आ–आफ्नै सुर छ, बाआमाको लागि वृद्धाश्रम जिन्दावाद ! खाने भनेको आफ्नै लागि, आफ्नैका लागि हो ।

योग्यताले आर्जेको खुराकले पेट भरिँदैन मान्छेको । थाहा छ आफ्नो देशका जनताको भन्दा धेरै कमाउँछ ऊ । ऊसँग  पेसा व्यवसाय छ । उसलाई नियमित आयले छाड्दैन तर समग्र आफन्त र छिमेकीको आयआर्जन सम्झेर आपूm पनि किन सीमित हुने ? पुगेसम्म हात पसार्छ, राल काढ्छ, गिडगिडाउँछ, नमिलेका कागज मिलाउँछ, मिलेका कागज लुकाउँछ रत खाने चाँजो मिल्छ, मेसो पर्छ, आँखा छलेर खान सम्भव हुन्छ । प्रयास एक्लैले झ्वाम पार्ने हुन्छ, कतै केहीसिप लागेन भने बल्ल साथीभाइसँग बाँडीचुँडी गर्छ तर खाने दाउ उम्कन पाउँदैन, उम्काउने कुरै छैन ।

के थाहा भोलि के हुन्छ ? छोराछोरीले काम पाउलान् नपालाउन्, पढेर योग्य बन्लान् नबन्लान् आज जोहो मिलाइयो भने त पीर रहँदैन नि ! छोराछोरीलाई माछा खाना होइन मार्न सिकाउने हो भन्ने हिजोको बासी कथन पत्याएर बस्ने फुर्सद कहाँ छ र उसलाई ! ऊ त आजको मान्छे । होला तपाईंको भनाइ ठिक होला तर यस्तो आफ्नै खुट्टामा उभिने, पाखुरीको फल खाने, इमानको पर्खाल नभत्काई नैतिक टोपीमा सजिने आदर्शले कहाँ पुग्छ जीवन बाँच्न ? जीवनका लागि त ठग्न, कपट्याइँ गर्न जान्नै पर्छ । खुरुखुरु किसानजस्तो काम गरिरहने हो र ! यहाँ त काम गर्न न साम गर खाने बेलामा आँगर पुख्र्यौली कथनमा अडिएर बाँच्ने हो । परिश्रम अरुले गर्छन् फल आपूmले खाने हो । गाईले जस्तो घाँस खाँदै दुध दिँदै गर्ने जनामा गए अब । वर्तमान भनेको जुस बाँड्ने, घुस खाने र जनता बबुरोलाई भुुसमा सुताउने हो । यति गरिएन भने सडकमा खुट्टा बङ्ग्याउँदै हिँड्न र हल्ला गरेर छिमेकी तर्साउन केले पुग्छ ? सम्भवै हुँदैन नि ।

आजको समय फरक छ, कालो कोटभित्र लुक्ने थरीथरी तराजुको विधि र भाषा प्रयोग गरे मुद्दा पल्टाउने, दाम फलाउने, श्रीमान्लाई बोलाउने नवीनतम शैलीको व्यवहार जानिएन भने त सुको झर्दैन, सुको विना जाँडको जुको बनेर घैँटो रित्याउन सकिँदैन । कमाएर खाने कुरा जसले गर्छ, त्यो त उल्लु हो जसले मौका पाउँदैन, पाएको मौका चिन्दैन र परपर देख्छ, नजिकै आएको परिणाममा नैतिकताको मसी छर्केर पाखा लाग्छ । यसरी नीति–नियम र विधि–विधानको पाठ घोकेर घाँटी सुकाउने मास्टरहरुको बिचरा जीवन–कथ्यका पाना कसले पढिदिने ! यो विकसित युगका चतुर मान्छेको भीडबाट ।

होइन, लौ मान्छे कतै हिरामोतीको चामल त खाँदै छन् । दाल पनि रहर–मुसुरै चल्छ, सुनचाँदी पकाउने चलन त छैन भनेपछि दालभात, तरकारी खान त नियमित पारिश्रमिकले पनि दिन्छ । फेरि किन भूमाफिया, शिक्षामाफिया, स्वास्थ्यमाफिया, काठतस्कर, वनस्पतिचोरका पछि लागेको होला मान्छे ऊ आफ्नै अनुहार हेरेर चकित छ । हिजो कलङ्क मुक्त अनुहार आज दागै–दाग र गाठै–गाठाले भरिएको छ । यो कुच्चिएको अनुहार कसले हेर्ने हो ! कसैलाई देखाउनै नहुने अनुहार बोकेर कति दिन बाँच्नु, कसरी हाँस्नु ? ठाउँ ठेगान छैन । आफन्त, साथीभाइ, छरछिमेकी सबैले बहिष्कार गर्ने हल्ला चलिरा’छ । अझ सार्वजनिक ठाउँको मौलोमा बाँधेर वरिपरिबाट ढुङ्गाले हान्ने, थुक्ने के–के हो नानाभाँती दण्ड दिने रे ! सुन्दै मुटु थरथराउँछ । यस्तो बेलामा परिवारका सदस्य कोही छैनन् साथमा । उही शक्तिमा हुँदा दिनदिनै बिटा–बिटा थमाइरहँदा वरिपरि झुम्मिएर मौरीको रानोलाई भैmँ गर्थे । कमाइ छुटेर कानुनले लखेट्न थालेपछि भने सबै परपर । जो जे छन्, सबै बलेको आगो ताप्नेहरु मात्र । बुद्धिमा बिर्को लाएर खन्चुवा लौरो टेकेर पनि के भलो हुँदो हो ! आफन्तको स्नेह पनि गजबकै हुने । पदमा रहुन्जेल थिति–बेथिति उस्तै केही फरक नदेख्ने, पद छुटेपछि चारैतिर बेथिति नै बेथिति देख्ने, थितिका बार त सबै भत्केको देख्ने है ! कस्तो आँखाको कमाल ! पद पैसाले त मान्छेलाई नेत्रहीन मात्र नभई विवेकहीन, आफन्त विहीन, नैतिक च्युतजस्ता विशेषता बोकाएर पठाउने रहेछ । बेलामा बाँडेर खाएको भए खोराँ हुँदा गफ गर्ने र ऐना हेर्ने साथ पाइन्थ्यो । लोभले चेतना चोइट्याइदियो, अहङ्कारले मस्तिष्कमा आग्लो ठोकेर खुम्च्यायो, परिणामको वज्रपात अहिले भइरहेछ ।

मैले पुर्खाबाट सुनेको हुँ त्यही सत्य हो भन्नु पनि मुख्र्याइँको पोको बोक्नु रहेछ । हिजोका मान्छे छोराछोरी छलेर मिठो मसिनो खान्थे रे । बाआमा छलेर घुमफिर गर्थे रे । समाज छलेर फट्याइँ गर्थे रे । श्रीमती छलेर जुवामा नारिन्थे रे । हिजोका मान्छे बोको र पोकोमा चित्त बुझाउँथे रे तर आजका मान्छे झन् सिपालु, बोको डो¥याउन र पोको बोक्नै नपर्ने बिटो बट्याए पुग्ने । अझ एउटाका नामको चेक अर्कैले साटेर सुरक्षित हुने दाउ जानेका साहुहरुको भीडै छ । यस्तो हात तल पारेर खान पल्केका मान्छेहरुको बिगबिगी कहिलेसम्म रहन्छ, टुङ्गो छैन । जो चर्को स्वरले कराउँछ त्यसैको ध्वन्यार्थ लाग्छ मेरो भाग खोइ ? ऊ ठान्छ, म ठुलो, ठुलो पदको ठुलै जिम्मेवारी, त्यसैले तह लाउँछ, रमाइलो गर्ने जति ठुलै पदवाला हुन्छ त्यसकै ठुलो भाग लाग्छ । तलदेखि माथि र माथिदेखि तलसम्मको मेसो मिलेको छ मागी खाने सोचले मलजल पाएकै छ, गरी खाने त साढेसातीबाट सताइएको छ । सोझा ग्रहको पूजा कसले गर्नू !

हो, सुन्न त सुनिरहन्छ ऊ पनि दरबारदेखि झोपडी, झोपडीदेखि दरबारसम्म घुसमै रमाउने, बेथितिले कमाउने, हात तल गरेर गौरव गर्ने रोगी मानसिकताले देश र जनता डसिरहेको छ । उस्तै हिजो जस्तै आज पनि । घुम्ने मेचमा बस्दैमा कार्य सम्पन्न हुँदैन । हिजोअस्ति नै हाम्रा कविले भनिसकेको तथ्य हो तर बिचरो बसाहा बुझ्दैन । त्यसैमा बस्छ, बसिरहन्छ, स्थलगत अध्ययन, नीतिगत चुस्तता, व्यवहारोपयोगी निर्देशन, त्यागी चरित्र बनाउँदैन, भाग बन्डामा रमाउँछ, चुनावी खर्चको साँवा–ब्याजको हिसाबमा व्यस्त रहन्छ, कति जुस पचाइयो, कति घुस खाइयो यसैमा दिनरात खर्चिन्छ । झन्डै स्वकीय सचिवले लेखिदिएको भाषण पढ्ने कष्ट गर्छ । सन्दर्भ के छ, म के गर्दै छु मेलोमेसो पाउँदैन तर वीरबलको खिचडी देखाएर जनता झुक्याइरहन्छ । बालुवा पाकेन पर्ख है पाक्छ भन्दै पानी खुवाएर छोराछोरी सुताउने आमाको वेदना बुझ्ने र समाधानको गोरेटो बनाउने गल्ती ऊ गर्दैन, गर्न खोज्दैन, मुखे गराइले सिन्को भाँच्ने कुरा भएन । ऊसँग इच्छाशक्ति भए न योजना बन्छ, योजना बने न कार्यान्वयन हुन्छ, कार्यान्वयन भए न परिणाम आउँछ, परिणामा आए न जनताले राहत पाउँछ । यत्रो लामो यात्रा जनताको लागि कोही किन तय गर्छ जब कि आफ्नै पोल्टामा सुखद परिणाम आउँछ सजिलोसित भने दुःख गरेर जनकल्याणकारी परिणाम पहिल्याउने किन ?

मान्छे यी र यस्तै चिन्तन पारखी हो । ऊ जनताको काम गर्ने प्रतिनिधि होइन, मान्छेहरुले बुझे राम्रो नि । सधैँ साथीहरुसँगै हुन्छन् तर उनीहरुको आफ्नै साख छ यसको यसैसँग । ऊ त आपूm र आफ्नाको मर्म छामेर गर्व गर्ने अगुवा हो । उसले अरुलाई सताउने आपूm रमाउने न हो । प्रकृतिका कति प्राणी उसकै सुखका लागि डो¥याउने चलन छ । वनस्पति उखेल्ने र छप्काउने बहादुर पनि त ऊ नै हो । उसलाई चिन्नेहरुले चिनिहाल्नुभा छ, नचिन्नेलाई जोरबल लगाएर चिन–चिन भनिरहनु पनि आवश्यक छैन । है, महाशय कुरा बुझे हुन्छ, जुरो कन्यानु पर्दैन । हैन हो, सबैले गरेरै खाने हो भने त रामराज्य भइहाल्छ नि । त्रेतायुगी रामलाई फेरि हाम्रो राज्यमा भित्र्याएर लाखौँ वर्षपछि फर्किने कुरा गर्न मिल्छ र भन्या ! त्यसपछिका हिरण्यकश्यपु, कंसको राज्य सत्ताले कायम गरेको इतिहास पनि त बिर्सनका लागि होइन नि ! समाज सबैको साझा हो तर न्यायिक तराजु त उस्तै समान ढङ्गले ढलकाउने कहाँ हो र ? यो त व्यक्ति प्रवृत्तिमा भर पर्ने विषय न हो । हेरौँ न सबैले हेराँै, राम्ररी हेराँै, खेलमैदानमा बलियाले प्रभाव कस्तो राख्छ ! तमाम दर्शकले जित्नेलाई स्याबासी दिन्छन् । उसैको हाइ–हाइ हुन्छ । हार्ने बबुरालाई चिन्नेहरुले सहानभूतिपूर्वक अर्कोपटक जित्नुपर्छ भन्छ । सर्पले भ्यागुता र मुसा स्वाट–स्वाट्ती निल्छ । मान्छे पर बसेर रमिता हेर्छ तर सकिनसकी आहार तान्ने कमिला तितर बितर गर्न भ्याउँछ यही मान्छे । ऊ यस्तै कोटिको चोटीवाल मान्छे आफ्नैसँग सीमित छ । अलिपर फराकिएर दृष्टि सपार्ने आँटै छैन । हो, विज्ञानले पृथ्वी खुम्च्याइदिएको छ । संसार छिमेकी बन्दै छ । सत्य हो तर मानवता, मौलिकता, सांस्कृतिक निजत्व च्यातिएर धुजा–धुजा भइरहेको छ । खुम्चिएको पृथ्वी र पैmलिएको मान्छेबाट संवेदना उडेको छ, आत्मीयताले डेरा पाएको छैन । तथ्य थाहा पाएको मान्छे आफ्नो सुखमा रमाउन बल गर्छ । कुरिलो  मकैबारीमा पल्केको बाँदर बिँडो थाम्ने गरी सन्ततिलउकालिएको छ । तपाईं आफन्त पर उभिए रमाइलो हेर्नुहुन्छ, हेरिरहनुहुन्छ उस्तै हिजोजस्तै ! अस्तु ।
 

Fitkauli Publication Books comming soon
Nepal Telecom ad
पलङ

पलङ

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’
कसो

कसो

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’
साइनोका केही फाँकी 

साइनोका केही फाँकी 

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’
परिणाम

परिणाम

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’
हाम्रो शिक्षा

हाम्रो शिक्षा

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’
साइनोका केही फाँकी

साइनोका केही फाँकी

डा. छायादत्त न्यौपाने ‘बगर’