सक्षम र सवल प्रदेश,सुनिश्चित अधिकार

हर फूल दिल्लीमुखी

साहित्य, संस्कृति र राजनीति आदि सबैमाथि फन फैलाएर फुत्कार्छ दिल्लीधर्मी चालबाज मानस सबैमाथि प्रभुत्व देखाउँदै । दिल्ली दर्पण नभएर केवल एउटा दर्प हो । उखेलिएकाहरूको नसा हो । दिल्ली हाम्रो वा तिम्रो होइन, उनीहरूको हो ।

Nepal Telecom ad

शरद जोशी :

व्यङ्यानुवाद :: रमेश समर्थन

जब तानसेन र बिरबल राजधानी आए या गालिबले घुमीफिरी अन्ततः दिल्लीकै गल्लीमा मर्ने निश्चय गरे त्यति बेला उनीहरूले जानी नजानी यस देशका महत्त्वाकाङ्क्षी बुद्धिजीवी तथा कलाकारहरूको नियति निश्चित गर्दै छन् भन्ने चाल पाएनन् । त्यसै बेलादेखि देशको हरेक प्रतिभाशाली लेखक, कवि, नेता, सम्पादक, पत्रकार, कुरौटे, आलोचक, कलाकार, चित्रकार, चाटुकार चम्चा राजधानी जाने, बस्ने अनि चर्चित बन्ने एक थान सपना लिएर घुम्न थाल्यो । उसको भित्रभित्रै आकाङ्क्षाहरूको एउटा धरहरा बन्न थाल्यो माथि चढ्नका लागि । उसको मक्का, तीर्थ, परम लक्ष्य, आखिरी गन्तव्य, चरम सिमाना, सबै थोक बन्यो दिल्ली ।

प्रजातन्त्रको चौतारो, एक अर्काको खुट्टा तान्ने केन्द्र, कल्पवृक्षहरूको नन्दनवन जहाँ पद, पुरस्कार र चुनावको टिकट रुखमा फलिरहेका पाइन्छन् । जहाँ संस्थाहरूका ढाबा खुलेका छन् तिकडमबाजहरूका निम्ति, जो स्थायी छाता हो ती परेवाका निम्ति जो उडिरहन चाहन्छन् हरेक हाउभाउ र चालमा देशको राजनीतिक तथा सांस्कृतिक आकाशमा । दिल्ली पसेको छ सबैको मनमा, मस्तिष्कमा र आत्मामा । अब त यो देशकै पर्याय लाग्न थालेको छ । बिस्तारै मेरो अलच्छिन सहर, टोल वा गाउँमा बसेर पनि एक थान दिल्ली आफ्नो पिठ्युँमा बोकेर घुम्न थाल्यो । जहाँ बसे पनि उसको आत्मा दिल्लीमा बस्छ । दिल्ली उसको सपनाको कन्तुर बनेको छ ।

सबै सन्तहरू उनीहरूलाई आफ्नो जस्केलाको आवश्यकता छैन भनेर सफासफी भनिदिनका लागि दिल्ली आउन थाले र प्रेस कन्फ्रेन्स आयोजित गरेर के भन्न थाले भने केही छैन, उनीहरू दिल्ली नगएरै पनि काम चलाउन सक्छन् । तर अन्ततः दिल्लीका विरोधीहरू दिल्लीका कुर्सीहरूमा बसे ।

दिल्ली नामको एउटा मूलढोका हरेक सहरमा बन्यो अनि हर स्थानीय स्वप्नजीवीले त्यस दिल्लीढोकाबाट पसेर नै आफ्नो गन्तव्यसम्म पुग्ने कुरो सोच्न थाल्यो । सबै रेलहरूको आखिरी स्टेसन बन्यो दिल्ली । गाउँका पञ्चायतहरूमा जुन बिरुवा हुर्किन्थे ती बढेर र पछि सुकेर काटिए दिल्लीमा । मित्रहरूको टोलेगोष्ठीमा जुन नयाँ स्वर पहिले ध्वनित भयो त्यसले आफ्नो अन्तिम सोलो परफरमेन्स दिल्लीमा दियो । जो आफ्नो सहरमा हुटिङमा परेका थिए उनले पलेटी कसे दिल्लीमा । सबैको भाग्यनिर्धारण गर्न थाल्यो दिल्लीले । हाम्रो जन्मकुण्डलीको लग्नमा आफ्नो शनि, मङ्गल, राहु र केतुका साथमा पसेर बस्यो । हाई हाई दिल्ली ! कसैको झोलुङ्गो कहीँ रहोस् तर पलङ लाग्छ त दिल्लीमा । पीडाबोधलाई भजाउने चक्करमा फँसेकाहरू अन्ततः पुग्छन् निगमबोधको घाटमा । एक्लोपनका रोगीहरूको वार्ड हो कनाटप्लेस, गोलाइमा सबै मानहरूको बेनामी र बेमानीमा अर्थ खोज्दै गरेको ।

दिल्ली एउटा कम्पलेक्स हो, एउटा ग्रन्थी हो अनि एउटा सिलौटो हो छातीमाथि राखिएको । दिल्ली भुसको लड्डु हो जसलाई तपाईं न त खान सक्नुहुन्छ न छोड्न सक्नुहुन्छ । तपाईंमा अल्झेको छ तपाईंसँग अकारण नै फँसेको काम्लोजस्तो जसले तपाईंलाई छोड्न नसकेर बेरिएकोजस्तो दिल्ली । एउटा जालो हरेक व्यक्तिको चाहनामा बेरिएको छ । रहर ओकल्नका लागि एउटा स्थायी वासबेसिन हो दिल्ली । एउटा काँटी जुन सिङ्गो शरीरको तुलनामा बढेको छ । आत्मामाथि शरीर र शरीरमाथि खद्दर ओढेको दिल्ली । भावका लागि शब्द, शब्दहरूको पुस्तक र पुस्तकहरूको समर्पण दिल्ली । आक्रोशरूको छुरीले चटाचट काटिने केकजस्तै सिँगारिएको, विद्रोहीहरूको पदाधिकारी बनाउँदै गरेको, क्रान्तिहरूलाई पुरस्कृत गर्दै दोसल्ला ओढाउँदै गरेको, लासहरूलाई तक्मा बाँडिरहेको, समझौताहरूको स्टक एक्सचेन्ज, जनभावनाका दलालहरूको विराट् बजार हो दिल्ली । देशको काउन्टर जहाँ मानिसहरू आफ्नो आवेशलाई जमाएर सुविधाहरू भजाउँछन् । आवेग जमाएर सहायता प्राप्त गर्छन् । दिल्ली जहाँ देशका हरेक इलाकाका चालु इसामसिह आाफ्नो सलिब बेचेर दुईवटा रोटी पाउनका लागि पङ्क्तिबद्ध भएका छन् ।

दिल्ली आखिरमा कसी हो, खटिया त्यहीं ओछ्याइन्छ । त्यसैले भोका प्रान्तका सुक्खा मुख्यमन्त्री आफ्नो पुँजीटाट भएको हवाईजहाजमा जोल्टिङ खाँदै प्रतिदिन दिल्लीको दिशातिर जान्छन् । जान्छन् मौलिक चिन्तनको कुटुरो कोखिलामा च्यापेर रेलका डब्बामा उँघिरहेका साहित्यकार दिल्लीतर्फ । दौडिरहन्छन् चित्रकार आफ्नो अधुरो क्यानभास कोखिलामा च्यापेर दिल्लीतर्फ आफ्नो आशाको तस्विर पूर्ण गर्ने चक्करमा दिक्क परेर । अड्किरहन्छन् नाटककारहरू त्यस बहुला आकाङ्क्षी भिडमा मुठीभरि शुद्ध दर्शक खोज्दै ।

दिल्ली मर्तबान (एउटा भाँडो) हो सिसाको जसमा प्रतिभाहरू साँदिएर एउटा छुट्टै आनन्द र स्वाद दिन थाल्छन् । दिल्ली घाट हो जहाँ मानिसहरू नियतिको धोबीका पछि खुसी खुसी पुच्छर हल्लाउँदै पुग्छन् । उफानहरू सेलाउँछन् र भरिएका बुँदीहरू निथ्रिन्छन् । दिल्ली यथास्थितिको गौरीशङ्कर हो जसमा चढ्ने कोसिसमा हरेक पर्वतारोही जीवनभरि जुत्ताका तुना बाँधेर तलतिर चिप्लिरहेको हुन्छ । जहाँ त्यागीहरू आफ्ना निम्ति प्रमाणपत्रको खोजी गर्छन् र रसिला निजी झरनाहरूको खोजी गर्छन् । दुवैको केन्द्र त्यही हो । देशमा कतै पनि तार बजाउनु पर्‍यो भने पेच कस्ने ठाउँ दिल्ली हो ।

बितेका वर्षहरूमा दिल्ली एउटा तौलजस्तै गरी हामीसित बाँधिएको छ । आफ्नो पिन्जरामा हरेक सुगाले दिल्लीको हरियो खुर्सानी खाने सपना देख्छ । कर्म र त्यागको आनन्दभावलाई छोडेर जो मानिसहरू ऐस तथा आकाङ्क्षाहरूको विलिङ्ग्ड क्रिसेन्ट गए उनीहरू जयपराजय, मानअपमान, आशानिराशाको हरेक स्थितिमा दिल्लीसित टाँसिइरहे । रिटायरमेन्टरूपी टाढाको सत्य आश्रममा उनीहरूलाई कसैले पनि सोध्ने छैन भन्ने डरले सताइरह्यो । कुर्सीलाई अन्तिम बिछ्यौना बनाउने काममा जोडतोडले लागेका उनीहरू मेडिकल इन्स्टिच्युटमा आफ्ना थकित फोक्साहरूको जाँच गराउँदै उही बसिरहे । हरेक सहर, हरेक गाउँले आफ्नो श्रेष्ठ व्यक्ति दिल्लीको प्यासी अप्रियकुण्डमा हवन गरिदिए अनि आफू पनि त्यहीँ हामफाले आफ्नो जरो र जमिनलाई बिर्सेर ।

जुन मानिसहरू बोक्छन् आआफ्नो बस्ती दिल्लीमा ती खतरनाक होइनन् । उनीहरू त असहाय हुन् र करुणाका पात्र हुन् । खतरनाक ती हुन् जो एउटा दिल्लीलाई सधैँ आफ्नो शिरमा उठाएर आफ्नो सानो सहर वा बस्तीतिर हिँडिरहन्छन् । दिल्लीले उनीहरूलाई फ्रड बनाउँछ अनि उनीहरू सहरका मानिसहरूमा हीनता वितरण गर्दछन् । दिल्ली उनीहरूलाई भ्रष्ट बनाउँछ र उनीहरू स्थानीय कृपा फिँजाउँछन् । दिल्लीले उनीहरूलाई शब्द दिन्छ र उनीहरू सानो सहरमा चिच्याउँछन् । एउटा बालिकाजस्तो दिल्ली घुम्दै रहन्छ हर सानो सहरको छातीमा । त्यहाँका साहित्य, संस्कृति र राजनीति आदि सबैमाथि फन फैलाएर फुत्कार्छ दिल्लीधर्मी चालबाज मानस सबैमाथि प्रभुत्व देखाउँदै । दिल्ली दर्पण नभएर केवल एउटा दर्प हो । उखेलिएकाहरूको नसा हो । दिल्ली हाम्रो वा तिम्रो होइन, उनीहरूको हो ।

यस देशको हर फूल सूर्यमुखी हुँदैन । त्यो हुन्छ त दिल्लीमुखी हुन्छ । उसलाई सूर्यसँग केको मतलब ? ऊ पुरै समय दिल्लीतिर दृष्टि लगाएर बिस्तारबिस्तारै ओइलाउँछ । तानसेन, बिरबल या गालिबले सोचेका होओइनन् कि एक दिन यस देशको हरेक रागको तान दिल्लीमा बज्नेछ, हरेक समझदारी दिल्लीबाट कराउँदै इनाम माग्ने छ र हरेक गजलले आफ्नो अन्तिम सेरमा भन्ने छ – हाई दिल्ली ! हाई दिल्ली !!

०००
(यो निबन्ध १९८५ मा प्रकाशित  जाेशीको किताब ‘यथासम्भव’बाट लिइएको हो । यसको प्रकाशन भारतीय ज्ञानपीठबाट भएको हो ।)

Fitkauli Publication Books comming soon
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nepal Telecom ad
टेलिफोन

टेलिफोन

हरिशंकर परसाईं
आकस्मिक बैठक

आकस्मिक बैठक

भाेज अर्याल
चस्मा

चस्मा

लाेकेन्द्रबहादुर चन्द
गाँड

गाँड

तिलक राई
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x